051 "Економіка"
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 051 "Економіка" за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 67
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Company’s key performance indicators in the context of sustainable development(2021) Yuping, Q.; Rohov H.Документ Iнтенcифiкaцiя економiчного pозвитку пiдпpиємcтвa в умовax IV-ої пpомиcлової pеволюцiї(2021) Оciпов, C. Є.; Гуpченков О. П.Магістерська робота на здобуття кваліфікації магістр за спеціальністю – Економіка підприємства. Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова Міністерства освіти і науки України, Миколаїв, 2021 р. Прибутковість і рентабельність є результатом виробничого процесу, вони формуються під впливом факторів, зв'язаних з підвищенням ефективності використання оборотних коштів, зниженням собівартості і збільшенням обсягів реалізації продукції і послуг. Метою дослідження є визначення прибутковості і рентабельності підприємства та розробка шляхів їх підвищення на підприємстві.В роботі проведено аналіз заходів щодо підвищення прибутковості та рентабельності підприємства.Документ Oргaнiзaцiйнo-екoнoмiчний меxaнiзм фoрмувaння i впрoвaдження cтрaтегiї рoзвитку ciльcькoгocпoдaрcькиx пiдприємcтв Микoлaївcькoгo регioну(2021) Тимoщук, М. М.; Гуpченков О. П.Магістерська робота на здобуття кваліфікації магістр за спеціальністю – Економіка підприємства. Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова Міністерства освіти і науки України, Миколаїв, 2021 р. В умовах ринкових відносин обігові кошти здобувають особливо важливе значення. Адже вони являють собою частину продуктивного капіталу, що переносить свою вартість на знов створений продукт повністю і повертається до підприємця в грошовій формі наприкінці кожного кругообігу капіталу. Таким чином, обігові кошти є важливим критерієм у визначенні прибутку підприємства.Мета роботи полягає в розкритті сутності обігових коштів, поглибленому аналізі їх методів управління і на цій основі – проведення аналізу обігових коштів на обраному підприємстві.Документ Stimulating China’s foreign trade in the post-pandemic period(2022) Rongyue, L.; Efimova G. V.Станом на 10 березня 2022 року в більш ніж 200 країнах і регіонах по всьому світу коронавірусна хвороба 2019 (COVID-19) заразила понад 451 мільйон людей і спричинила 6 мільйонів смертей. Половина випадків зараження в усьому світі виявлено в Сполучених Штатах, Бразилії, Індії, Великобританії, Росії та Франції. Вперше COVID-19 був діагностований в Ухані, Китай, наприкінці 2019 року. Кількість випадків інфікування стрімко зросла до кінця січня 2020 року в Ухані та решті Китаю, але стала стабільною до кінця лютого 2020 року. Вірус був виявлений у всьому світі на початку березня 2020 року. Станом на 26 січня 2021 року кількість випадків зараження в усьому світі перевищила 100 мільйонів, а до 4 серпня 2021 року ця цифра зросла до 200 мільйонів. У першому кварталі 2022 року глобальна пандемія все ще нестримно розвивалася в багатьох країнах за межами Китаю після двадцяти п’яти місяців спалаху, а деякі країни страждали від другої, третьої та наступних хвиль серйозного зараження. Найбільш постраждалі країни перемістилися з Ірану, Італії до Іспанії, Франції, Великобританії, а потім до Сполучених Штатів, Бразилії та Індії. Китай почав сприяти впорядкованому відновленню роботи та виробництва після того, як наприкінці лютого 2020 року пандемію було ефективно стримано. У травні 2020 року відновлення роботи та виробництва в Китаї відбувалося впорядковано. Навпаки, COVID-19 спалахнув у країнах Америки та Європи без своєчасного контролю. Транскордонні повітряні перевезення та глобальні ланцюжки поставок тоді серйозно постраждали або навіть були перервані. Через торговий протекціонізм, геополітичні конфлікти та деглобалізацію світова економіка та міжнародна торгова система зазнали серйозного тиску та загрози. Вплив пандемії на торгівлю привернув увагу. Болдуін (2020) зазначив, що пандемія може призвести до більш серйозного торговельного спаду, ніж спалах світової фінансової кризи в 2008–2009 роках, оскільки пандемія є як шоком попиту, так і шоком пропозиції, тоді як рецесія 2008–2009 років була здебільшого спричинена шоком попиту. Подібне та провокаційне дослідження Лю та ін. (2021), також використовуючи дані про щомісячне річне зростання торгівлі Китаю. Лю та ін. (2021) виявили, що карантинні обмеження вплинулина імпорт сильніше, ніж прямі наслідки самої пандемії для здоров’я та поведінки. Ця стаття зосереджена на аналізі та фіксації змін у торгівлі Китаю, а потім представлено деякі політичні рекомендації щодо розвитку торгівлі Китаю.Документ Аутсорсінг та офшорінг як складові міжнародного поділу праці: стан, тенденції, перспективи(2021) Комарницька, О. Г.; Майстренко О. М.Актуальність теми дослідження. Глобалізація і інтеграція – явища притаманні сучасному етапу розвитку, прискорені темпи розвитку науково-технічного прогресу, новітніх технологій є тими чинниками, які дозволяють змінювати сам підхід до організації виробництва. На шляху пошуку нових конкурентних переваг компанії вирішують багато питань стосовно підвищення ефективності діяльності, зниження витрат, ефективного використання ресурсів. Немаловажним чинником такого розвитку є вільне переміщення робочої сили, капіталу, ресурсів, технологій через кордони, співпраця на відстані тощо. Також варто відмітити, що міжнародний поділ праці дозволяє розвивати кооперацію та спеціалізацію, перерозподіляти можливості між різними країнами і регіонами. В кінцевому результаті підвищується рівень розвитку країн, що розвиваються, до рівня розвинутих країн і підвищується рівень життя населення світу. Проте нові форми взаємодії як аутсорсинг окрім беззаперечних переваг має досить багато проблемних питань. Наприклад, в плані вирішення питань організації аутсорсингу, діяльності офшорних юрисдикцій, які через недосконалі законодавства країн, складність регулювання та нечесність окремих суб’єктів міжнародної економічної діяльності приводять до негативних наслідків для національних економік та світової економіки. Питання організації аутсорсингу і офшорингу, їх законодавче регулювання на національному рівні розглядаються в працях українських і зарубіжних науковців – Стадник М., Мельник М., Кальна Т., Брінь П., Прохоренко О., Дергачова В., Островерха Д., Іваненко В., Лайчук С., Кавчук А., Леган І. М., Супрунова І. В., Романашенко М. Проте проблеми залишаються в міжнародному аутсорсингу і офшорингу, використання цих форм міжнародного поділу праці в Україні, використання аутсорсингу на підприємстві. Тому тема роботи актуальна і обрана нами для дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою кваліфікаційної роботи є узагальнення теоретичних основ аутсорсінгу та офшорінгу як складових міжнародного поділу праці, дослідження їх стану та окреслення перспектив подальшого розвитку. Досягнення поставленої в роботі мети стало можливим після вирішення наступних завдань: визначити сутність і значення міжнародного поділу праці та його форм; охарактеризувати сфери застосування, класифікаційну систему аутсорсингових послуг, визначити місце офшорінгу в цій системі; систематизувати методичні підходи до обґрунтування рішення компаній про аутсорсинг; провести аналіз загальних тенденцій розвитку міжнародного аутсорсингу; виконати дослідження досягнень українського ринку аутсорсингових послуг; розкрити сутності офшорних юрисдикцій як інструменту транснаціонального шахрайства та тінізації економіки; встановити потенційні можливості, ефекти та проблеми міжнародного ринку аутсорсингу; систематизувати проблеми та перспективи розвитку міжнародного аутсорсингу в Україні; розробити модель прийняття рішень про аутсорсинґ на підприємстві з врахуванням ризиків та заходів їх нейтралізації. Об’єктом дослідження є процеси міжнародного поділу праці. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти здійснення аутсорсингу та офшорінгу. Методичною основою дослідження є наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених-економістів, присвячені проблемам міжнародного поділу праці, аутсорсінгу і офшорінгу. Інформаційною базою дослідження є законодавчі та нормативно-правові акти Верховної Ради України, офіційні дані Державної служби статистики України, офіційні дані Світового банку, наукові праці вітчизняних та зарубіжних науковців, матеріали науково-практичних конференцій, матеріали, розміщені у мережі Інтернет на спеціалізованих сайтах. Наукова новизна результатів дослідження полягає у вдосконаленні структурної моделі прийняття рішення на підприємстві про переведення на аутсорсинг певних його функцій з урахуванням в ній управління ризиками аутсорсингу на етапі прийняття рішення і в процесі використання аутсорсингу, що дозволить знижувати їх рівень та уникати небезпек, пов’язаних з рядом ймовірних негативних проявів з метою забезпечення ефективності такого рішення і отримання вигод від аутсорсингу. Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці ряду рекомендацій підприємствам щодо алгоритму прийняття рішення про аутсорсинг з врахуванням ризиків та заходів їх нейтралізації, що дозволить дозволять спростити процедури вибору і реалізації рішення та підвищити його ефективність. Апробація результатів дослідження. Окремі положення і висновки дослідження були оприлюднені на Всеукраїнських наукових економічних читаннях «Сучасні тренди морегосподарювання», присвячених пам’яті першого декана Інженерно-економічного факультету НУК професора Василя Чангировича Лі (м. Миколаїв, 2021 р.), за результатами опубліковано статтю в журналі «Економіст» № 12, 2021. Структура та обсяг роботи. Кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, додатків і списку використаної літератури. Загальний обсяг роботи становить 88 сторінок і містить 6 таблиць (з яких дві на двох повних сторінках), 33 рисунки (з яких один на повній сторінці), список використаних джерел із 76 найменувань, що займає 8 сторінок.Документ Визначення шляхів покращення використання персоналу промислового підприємства(2020) Озимай, Ярослав; Ozymai, Yaroslav; к.е.н., доцент Ломоносова О. Е.У магістерській роботі проаналізовано особливості структури чисельності персоналу підприємства, наведено її розгорнену характеристику (за віковою структурою, за категорією персоналу, за статевою відзнакою, за освітньо-кваліфікаційним рівнем). Досліджено стан фонду оплати праці та його вплив на мотивацію робітників. Проведено динаміку використання фонду робочого часу та проаналізовано зміни продуктивності праці та трудомісткості продукції. Розроблено основні шляхи покращення використання персоналу - підвищення кваліфікації персоналу та розраховано економічну ефективність запропонованих заходів.Документ Використання бізнес-аналізу для підвищення ефективності управління фінансовими ресурсами підприємства(2023) Полєтаєв Д. О.; Poletaev D. O.; Рогов В. Г.Полєтаєв Д. О. ''Використання бізнес-аналізу для підвищення ефективності управління фінансовими ресурсами підприємства'' магістерська робота на здобуття другого ступеня вищої освіти «магістр». – Національний університет кораблебудування імена адмірала Макарова, м. Миколаїв, 2023. Метою дослідження є обґрунтування науково-теоретичних положень і розробка практичних рекомендацій щодо формування організаційноекономічного механізму управління фінансовими ресурсами підприємств. Об’єктом дослідження є організаційно-економічний механізм управління фінансовими ресурсами підприємства. Наукова новизна магістерської роботи полягає в наступному: вперше вивчено інтеграцію бізнес-аналізу та Power BI в управлінні фінансовими ресурсами; результати дослідження вперше висвітлюють можливості та переваги використання цих інструментів в контексті управління фінансовими ресурсами підприємства; удосконалено методи застосування Power BI у фінансовому аналізі. Розроблені нові методи та стратегії використання Power BI, які дозволяють ефективно використовувати його в якості інструменту аналізу фінансової інформації, що відображається в підвищенні точності та швидкості прийняття рішень.Документ Діагностика ефективності стратегічного планування виробничого підприємства(2020) Старостіна, Д. О.; Гурченков О. П.Кваліфікаційна робота на здобуття кваліфікації «магістр» за спеціальністю – Економіка підприємства. Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова Міністерства освіти і науки України, Миколаїв, 2020 р. Чільне місце в системі планування на підприємстві посідає стратегічне планування. Рівень його організації виступає важливою детермінантою параметрів фінансового стану підприємства (платоспроможності, фінансової стійкості, рентабельності, рівня фінансового ризику), чинником розвитку його фінансового потенціалу. Метою роботи є дослідження становлення та сучасної парадигми теорії та методики стратегічного планування, компонентів його діагностичної бази, виявлення сучасних тенденцій його розвитку.Документ Діагностика фінансового стану підприємства та напрями його поліпшення(2020) Авдєєнко, Анна Сергіївна; Avdieienko, Anna Serhiivna; Мігай Н. Б.Кваліфікаційну магістерську роботу присвячено діагностиці фінансового стану підприємства та методам його покращення у кризовій ситуації. В роботі вивчено сутність поняття оцінки фінансового стану підприємства у сучасних умовах, досліджено методи діагностики фінансового стану підприємства та узагальнено підходи до прогнозування показників фінансового стану суб’єкта господарювання. Проведено аналіз фінансово-господарської діяльності досліджуваного підприємства, вивчено динаміку показників фінансової стійкості, платоспроможності, оцінено фінансові результати діяльності підприємства за останні три роки. Також здійснено оцінку та прогнозування ймовірності банкрутства підприємства. За результатами здійсненого у магістерській роботі дослідження запропоновано заходи мобілізації резервів підвищення рівня стійкості фінансового стану підприємства, серед яких зменшення собівартості продукції, оптимізація співвідношення власного та позикового капіталу підприємства, зменшення дебіторської та кредиторської заборгованості. Обґрунтовано заходи оптимізації капіталу підприємства.Документ Експортний потенціал України та його реалізація у торговельно- економічних відносинах з Францією(2022) Розмаріца, О. В.; Майстренко, О. М.Актуальність теми дослідження. Експорт відіграє важливу роль в економіці України, впливаючи на рівень економічного зростання, зайнятості та сталий розвиток. Успішна експортна стратегія є важливою складовою конкурентоспроможності держави та запорукою зростання робочих місць. Саме тому важливо досліджувати, розробляти ефективні стратегії та окреслювати шляхи збільшення українського експорту на міжнародних ринках, особливо на ринках ЄС. Європейський Союз є основним торговельним партнером України, на країни- члени якого припадає левова частка всього українського експорту. Незважаючи на значні обсяги експорту в Євросоюз, вітчизняний бізнес все ще зазнає труднощів з доступом на європейські ринки та недостатністю державної підтримки. Лібералізацію дещо стримує наявність двох несприятливих режимів, а саме: застосування тарифних квот до великої кількості позицій в експорті агропромислової продукції та високі технічні бар’єри для доступу української продукції до промислового ринку ЄС. Урахування і наслідування українським урядом досвіду, кращих практик і вимог ЄС є невід’ємною складовою процесу нарощування вітчизняного експорту в ЄС та досягнення цілей Стратегії розвитку експорту продукції. А досвід реалізації експортного потенціалу на ринках Європи дозволить підвищувати його ефективність на міжнародних ринках в загальному. З огляду на це, ми вважаємо тему роботи важливою і актуальною Питання, яке ми обрали для дослідження цікавило чимало вітчизняних вчених, оскільки є надзвичайно важливим для України на даному етапі розвитку Української економіки і її інтеграції до світового господарства. Це такі вчені як С.В. Бестужева, М.В. Булаєнко, Л.С Гарасим, Ж.М. Жигалкевич, М.С. Рахман, А.О. Завидовська, Н.А. Казакова, С.І. Козак, І.М. Лаврів, О.Р. Марець, Н.Ф. Павленчик, О.С. Процевят, Л.А. Перетятко, К.С. Пугачевська, А.О. Рупчева, Н.О. Рязанова, М.В. Савченко, Р.М. Скриньковський, О.В. Станіславський, І.В. Хаджинов, Л.Д. Чалапко (Калник), Є.Е. Широкорад. В їх наукових дослідження ми знайшли різні 5 погляди на визначення сутності експортгного потенціалу, методик його оцінювання, проблем та перспектив розвитку. Проте це питання потребує додаткових досліджень, усвідомлення важливого значення і конкретних практичних дій стосовно вирішеняння проблем та подальшого розвитку. Метою кваліфікаційної роботи є дослідження питань реалізації експортного потенціалу України у торговельно-економічних відносинах з іноземними країнами на прикладі Франції. Відповідно до поставленої мети виділяють основні завдання: – дати визначення сутності, окреслити роль та описати структуру експортного потенціалу держави; – дати опис пріоритетним напрямкам реалізації експортного потенціалу держави; – охарактеризувати методологічні підходи до оцінки експортного потенціалу держави; – розглянути динаміку та структуру експорту товарів і послуг та експортного потенціалу України; – описати динаміку та структуру експорту товарів і послуг Франції; – дослідити стан торговельно-економічне співробітництво України і Франції; – охарактеризувати проблематику реалізації експортного потенціалу України; – описати перспективи реалізації експортного потенціалу України на ринках ЄС; – пояснити методику побудови прогнозних моделей експорту та імпорту з метою оптимізації потоків товарів та послуг в зовнішній торгівлі України та Франції. Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є міжнародний франчайзинг як форма малого і середнього бізнесу. Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти використання міжнародного франчайзингу з метою розвитку торговельних мереж в Україні. Методологічну основу дослідження складають фундаментальні положенн 6 міжнародного франчайзингу. При дослідженні теоретичних основ міжнародного франчайзингу ми використовували методи від абстрактного до конкретного, поєднання аналізу та синтезу, структурно-системний, причинно-наслідкових зв’язків; при аналізі світового досвіду розвитку торговельних мереж на засадах франчайзингу використовувалися методи логічного й історичного, кількісно-якісного аналізу, статистичні методи, методи порівняльного аналізу; у заключній третій частині основними науковими методами є причинно-наслідкових зв'язків, методи логічних та функціональних асоціацій і залежностей. Інформаційну базу дослідження складають навчальні, методичні матеріали, наукові дослідження вітчизняних та зарубіжних учених, інформаційні матеріали Міністерства фінансів України, Державної фіскальної служби України, Державної служби статистики України, щорічні звіти Конференції ООН з торгівлі та розвитку (ЮНКТАД), Організації Об’єднаних Націй, Світової організації торгівлі (СОТ), Міжнародної асоціації франчайзингу (IFA). Практичне значення отриманих результатів полягає у використанні результатів дослідження для перевірки гіпотез та доведенні ефективності впровадження проєктів міжнародної франшизи в Україні при розширенні та розвитку торговельних мереж. Публікації. За результатами проведених досліджень опубліковано тези доповідей на Всеукраїнських наукових економічних читаннях «Розвиток малого і середнього бізнесу в умовах воєнного часу» (м. Миколаїв, 01-02 грудня 2022р.) загальним обсягом 0,21 друк. арк. Структура і обсяг роботи. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Повний обсяг роботи складає 81 сторінку, з них основний зміст роботи викладено на 64 сторінках. Робота містить 7 таблиць, 35 рисунків. Список використаних джерел налічує 49 найменувань на 5 сторінках.Документ Зовнішньоторговельна політика України в умовах її інтеграції до світогосподарських процесів(2021) Онопрієнко, Х. О.; Майстренко О. М.Актуальність теми дослідження. У сучасних умовах постійного розвитку світової торгівлі на міжнародний ринок виходитиме все більше нових учасників, які матимуть власні конкурентні переваги. З огляду на таку тенденцію, питання зовнішньоторговельної політики стає все більш актуальним. Для пристосування до нових умов, які диктуватиме ринок, уряди країн повинні кожен раз вирішувати, яких заходів ужити на цей раз: захищати свій внутрішній ринок від певних видів продукції чи відкриватися повністю для нових можливостей. Для України, основною метою якої нині є поглиблене співробітництво з Європейським Союзом, як ніколи важливо застосування виваженої зовнішньоторговельної політики та її поступове вдосконалення, а тому варто уваги дослідження її сучасного становища та проблемних місць. Тому ми обрали для дослідження актуальну тему зовнішньоторговельної політики України в умовах її інтеграції до світогосподарських відносин. Питання інтеграції України до світової спільноти розглядаються в роботах таких вітчизняних вчених, як К. Трихліб, А. Костенко, В. Готра, І. Матюшенко, С. Беренда, В. Рєзніков, Н. Дугієнко, О. Дугієнко, М. Бутко, В. Сідоров. Вивченню зовнішньоторговельної політики України та її проблематики обрали темою свої досліджень наступні українські вчені – Т. Шепель, Л. Бондарчук, К. Гусак, Г. Скиба, Д. Міщенко, Л. Міщенко, І. Суховітрук, В. Панченко, В. Марченко, О. Нечаєв, І. Рибак, К. Пугачевська, Т. Боднарчук, О. Харун, Т. Рожок, М. Король, Р. Шумнєгра, О. Соколовська, Л. Черчик, Л. Бондарчук, К. Гусак, О. Марець. В їх роботах розглядаються такі важливі питання, як оцінка, проблеми, перспективи, шляхи вдосконалення зовнішньоторговельної політики України. Проте ряд невирішених питань залишається актуальними, як шляхи підвищення експортного потенціалу підприємств-експортерів, визначення оптимальної структури зовнішньої торгівлі та ін. Мета і завдання дослідження. Метою кваліфікаційної роботи є узагальнення теоретичних аспектів та обґрунтування практичних рекомендацій щодо вдосконалення зовнішньоторговельної політики держави в умовах її інтеграції до світогосподарських процесів. Для досягнення поставленої мети в роботі вирішуються наступні завдання: дати визначення сутності та описати особливості інтеграції, її роль в розвитку національної економіки; розглянути зовнішньоторговельну політику держави як елемент системи зовнішніх економічних відносин; охарактеризувати організаційні механізми формування та реалізації державної зовнішньоторговельної політики; проаналізувати динаміку та структуру експорту та імпорту товарів за товарними групами та країнами; виявити особливості розвитку зовнішньої торгівлі України послугами; дати оцінку зовнішньоторговельної політики України; окреслити проблематику зовнішньоторговельної політики України на шляху її інтеграції до світогосподарських процесів; запропонувати організацію системи управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства як напрям розвитку його експортного потенціалу; описати процес моделювання показників зовнішньої торгівлі товарами двох країн з метою прогнозування імпорту та експорту. Об’єктом дослідження є зовнішньоторговельні відносини. Предметом дослідження є політика держави в сфері зовнішньої торгівлі в умовах її інтеграції до світогосподарських процесів. Методичну основу дослідження становлять наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених-економістів, присвячені проблемам зовнішньоторговельній політиці держави. Інформаційною базою дослідження є законодавчі та нормативно-правові акти Верховної Ради України, Міністерства економіки України, офіційні дані Державної служби статистики України, наукові праці вітчизняних та зарубіжних науковців, матеріали науково-практичних конференцій, матеріали, розміщені у мережі Інтернет. Наукова новизна результатів дослідження полягає у вдосконаленні взаємозалежної системи моделей експорту і імпорту двох країн-партнерів, до складу яких включаються показники-індикатори обох країн, і які дозволять змоделювати показники зовнішньої торгівлі країн таким чином, щоб отримати залежності з найвпливовішими факторами, з метою прогнозування оптимальних обсягів імпорту та експорту. Практичне значення одержаних результатів полягає в розробці рекомендацій щодо управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства як чинника формування і розвитку його експортного потенціалу, розробці рекомендацій щодо моделювання експорту та імпорту двох країн, які беруть участь у міжнародній торгівлі з метою оптимізації її структури. Апробація результатів дослідження. Окремі положення і висновки дослідження були оприлюднені на Всеукраїнських наукових економічних читаннях «Сучасні тренди морегосподарювання», присвячених пам’яті першого декана Інженерно-економічного факультету НУК професора В. Ч. Лі (м. Миколаїв, 2021 р.), за результатами опубліковано статтю в журналі «Економіст» № 12, 2021. Структура та обсяг роботи. Кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, додатків і списку використаної літератури. Загальний обсяг роботи становить 86 сторінок і містить 5 таблиць, 37 рисунків, 1 додатку, викладеного на 1 сторінці, список використаних джерел із 67 найменувань, що займає 6 сторінок.Документ Кластерні ініціативи як засіб підвищення конкурентоспроможності: світовий досвід та впровадження в Україні(2022) Порохнява, О. О.; Porokhniava, O. O.; Вдовиченко Л. Ю.Порохнява О. О. Кластерні ініціативи як засіб підвищення конкурентоспроможності: світовий досвід та впровадження в Україні – кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр» – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, 2022. У роботі висвітлено теоретико-методологічні засади дослідження кластерної політики як засобу підвищення конкурентоспроможності країн, зроблено аналітичну оцінку впливу процесів кластерізації на конкурентоспроможність національних економічних систем та запропоновано стратегічні напрями кластерного розвитку в Україні. У роботі здійснено оцінку досвіду впровадження та функціонування кластерних ініціатив Японії, США та України, проаналізовано стан реалізації кластерних ініціатив в цих країнах та з’ясовано особливості процесів кластерізації в Україні, на підставі чого сформовано стратегічні напрями кластерного розвитку України в перспективі на підставі досвіду кластерних ініціатив Японії та США.Документ Маркетингова стратегія підприємства на зовнішньому ринку(2022) Бондаренко, Т. В.; Майстренко О. М.Актуальність теми. У сучасній ринковій економіці підприємства змушені гнучко реагувати на можливі зміни довкілля та адаптуватися до її тенденцій, щоб повною мірою задовольнити запити споживачів та протистояти конкурентам. Стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, цифровізація економіки, зростання інформаційної культури споживача потребує збільшення присутності підприємств у віртуальному просторі та докорінної трансформації методів та прийомів маркетингу, що обумовлює необхідність коригування маркетингових планів щодо залучення нових та підтримки існуючих клієнтів. Зовнішні ринки надають нові можливості для торгових підприємств, що виявляються у доповненні традиційного маркетингового інструментарію мережевими інтернет-комунікаціями та прийомами цифрового маркетингу, використання нових способів збирання інформації про споживчі переваги, спрощення бізнес-процесів та моделювання ризикових ситуацій. У світовій практиці істотно зростає кількість споживачів, які звертають увагу на зручність та привабливість здійснення покупок. Ситуація, що склалася в Україні, пов'язана з агресією з боку росії, запровадження економічної, транспортної блокади та низки інших обмежень призвело до необхідності заново будувати систему торгівлі. У той же час потенціал розвитку торгівлі на зовнішніх ринках, що дозволяє як задовольняти потреби населення, а й розвивати сферу торгівлі, ще недостатньо вивчений, і зумовлює актуальність теми дослідження. Під час написання дисертації визначення міжнародного маркетингу розглядали такі вчені як: П. Гаурі, Ф. Катеора, В. А. Алексунін, Л. І. Матвейчук, Є. Ф. Жуков. При написанні роботи були використані основні праці зарубіжних і вітчизняних вчених і фахівців з міжнародного маркетингу. Використано інформацію, опубліковану в періодичних виданнях, спеціальній літературі, статистичних виданнях. Однак слід зазначити, що відсутній єдиний підхід до розробки маркетингової стратегії підприємства на зовнішніх ринках, недостатньо 4 розкрито можливості використання інструментарію підприємствами, недостатньо опрацьованими, залишаються питання формування механізму реалізації маркетингової стратегії на зовнішніх ринках, що зумовило вибір теми та мету роботи. Метою кваліфікаційної роботи Метою дослідження є вивчення теоретичних та розробка практичних рекомендацій щодо формування міжнародної маркетингової стратегії для реалізації бізнес-проекту на міжнародному ринку на прикладі онлайн-школи «Альтернатива». В ході роботи були поставлені та вирішені наступні завдання: — вивчити поняття та сутність маркетингової стратегії в міжнародному бізнесі; — охарактеризуйте діяльність онлайн-школи «Альтернатива»; — проаналізувати операційну діяльність онлайн-школи «Альтернатива»; — аналіз і критична оцінка досвіду міжнародної діяльності онлайн-школи «Альтернатива»; — проаналізувати маркетингову стратегію онлайн-школи «Альтернатива»; — розробка програми вдосконалення управління міжнародною діяльністю та створення міжнародної маркетингової стратегії в процесі інтернаціоналізації діяльності онлайн-школи «Альтернатива», проведення розрахунків та оцінки його ефективності; — обґрунтування рекомендацій щодо реалізації програми вдосконалення створення та реалізації міжнародної маркетингової стратегії онлайн-школи «Альтернатива». Об’єктом дослідження є процес розробки міжнародної маркетингової стратегії підприємства. Предметом дослідження є теоретичні, науково-методичні та практичні аспекти розробки маркетингової стратегії підприємства в процесі реалізації бізнес-проекту на міжнародному ринку. Методи дослідження. Застосовувалися як загальнонаукові, так і спеціально-методичні дослідження:5 — метод аналізу фінансової звітності – аналіз коефіцієнтів. Коефіцієнти використовуються для визначення фінансового стану організації з різних поглядів; — порівняльний метод. Діагностику підприємства проводили протягом 3 років, після чого порівнювали та аналізували отримані показники; — побудова системи показників. У роботі проведено розрахунки ряду показників, результати яких згруповано в системи за напрямком дослідження; — побудова системи аналітичних таблиць. Усі розрахунки для зручності, конкретності та точності наведено на діаграмах. Наукова новизна. Уточнено та поглиблено теоретичні положення щодо розробки міжнародної маркетингової стратегії підприємства в процесі інтернаціоналізації; розроблено практичні рекомендації щодо процесу розробки та реалізації міжнародної маркетингової стратегії сучасного цифрового підприємства. Практичне значення одержаних результатів. Розроблений у магістерській роботі проект був представлений керівництву онлайн-школи «Альтернатива», де визначено напрямки розвитку компанії в міжнародному середовищі, представлено заходи щодо вдосконалення процесу формування та реалізації міжнародної маркетингової стратегії, а також конкретні були передбачені заходи щодо подальшого просування продукту компанії на міжнародні ринки. Тому практична значущість отриманих результатів полягає у розробці пропозицій та рекомендацій щодо вдосконалення процесу формування та реалізації міжнародної маркетингової стратегії під час інтернаціоналізації діяльності онлайн-школи «Альтернатива». Результати дослідження є актуальними для сучасних цифрових підприємств і можуть бути використані в процесі розробки маркетингових стратегій виходу на міжнародні ринки, що є передумовою успішного освоєння компаніями зовнішніх ринків і продажу їх продукції/послуг. Апробація результатів магістерської дисертації та публікації. Основні положення магістерської дисертації обговорювались на Всеукраїнських 6 наукових економічних читаннях ««Забезпечення сталого розвитку національної економіки» (м. Миколаїв, 1-2 грудня 2022р.), а також були опубліковані в журналі Економіст №12, 2022. Структура та обсяг роботи. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків і списків використаної літератури. Обсяг роботи становить 96 стор. тексту, який містить 30 таблиць і 17 рисунків, 2 додатків. Список використаної літератури налічує 37 найменувань.Документ Маркетингова стратегія підприємства на зовнішньому ринку(2022) Бондаренко, Т. В.; Майстренко О. М.Актуальність теми. У сучасній ринковій економіці підприємства змушені гнучко реагувати на можливі зміни довкілля та адаптуватися до її тенденцій, щоб повною мірою задовольнити запити споживачів та протистояти конкурентам. Стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, цифровізація економіки, зростання інформаційної культури споживача потребує збільшення присутності підприємств у віртуальному просторі та докорінної трансформації методів та прийомів маркетингу, що обумовлює необхідність коригування маркетингових планів щодо залучення нових та підтримки існуючих клієнтів. Зовнішні ринки надають нові можливості для торгових підприємств, що виявляються у доповненні традиційного маркетингового інструментарію мережевими інтернет-комунікаціями та прийомами цифрового маркетингу, використання нових способів збирання інформації про споживчі переваги, спрощення бізнес-процесів та моделювання ризикових ситуацій. У світовій практиці істотно зростає кількість споживачів, які звертають увагу на зручність та привабливість здійснення покупок. Ситуація, що склалася в Україні, пов'язана з агресією з боку росії, запровадження економічної, транспортної блокади та низки інших обмежень призвело до необхідності заново будувати систему торгівлі. У той же час потенціал розвитку торгівлі на зовнішніх ринках, що дозволяє як задовольняти потреби населення, а й розвивати сферу торгівлі, ще недостатньо вивчений, і зумовлює актуальність теми дослідження. Під час написання дисертації визначення міжнародного маркетингу розглядали такі вчені як: П. Гаурі, Ф. Катеора, В. А. Алексунін, Л. І. Матвейчук, Є. Ф. Жуков. При написанні роботи були використані основні праці зарубіжних і вітчизняних вчених і фахівців з міжнародного маркетингу. Використано інформацію, опубліковану в періодичних виданнях, спеціальній літературі, статистичних виданнях. Однак слід зазначити, що відсутній єдиний підхід до розробки маркетингової стратегії підприємства на зовнішніх ринках, недостатньо 4 розкрито можливості використання інструментарію підприємствами, недостатньо опрацьованими, залишаються питання формування механізму реалізації маркетингової стратегії на зовнішніх ринках, що зумовило вибір теми та мету роботи. Метою кваліфікаційної роботи Метою дослідження є вивчення теоретичних та розробка практичних рекомендацій щодо формування міжнародної маркетингової стратегії для реалізації бізнес-проекту на міжнародному ринку на прикладі онлайн-школи «Альтернатива». В ході роботи були поставлені та вирішені наступні завдання: — вивчити поняття та сутність маркетингової стратегії в міжнародному бізнесі; — охарактеризуйте діяльність онлайн-школи «Альтернатива»; — проаналізувати операційну діяльність онлайн-школи «Альтернатива»; — аналіз і критична оцінка досвіду міжнародної діяльності онлайн-школи «Альтернатива»; — проаналізувати маркетингову стратегію онлайн-школи «Альтернатива»; — розробка програми вдосконалення управління міжнародною діяльністю та створення міжнародної маркетингової стратегії в процесі інтернаціоналізації діяльності онлайн-школи «Альтернатива», проведення розрахунків та оцінки його ефективності; — обґрунтування рекомендацій щодо реалізації програми вдосконалення створення та реалізації міжнародної маркетингової стратегії онлайн-школи «Альтернатива». Об’єктом дослідження є процес розробки міжнародної маркетингової стратегії підприємства. Предметом дослідження є теоретичні, науково-методичні та практичні аспекти розробки маркетингової стратегії підприємства в процесі реалізації бізнес-проекту на міжнародному ринку. Методи дослідження. Застосовувалися як загальнонаукові, так і спеціально-методичні дослідження: 5 — метод аналізу фінансової звітності – аналіз коефіцієнтів. Коефіцієнти використовуються для визначення фінансового стану організації з різних поглядів; — порівняльний метод. Діагностику підприємства проводили протягом 3 років, після чого порівнювали та аналізували отримані показники; — побудова системи показників. У роботі проведено розрахунки ряду показників, результати яких згруповано в системи за напрямком дослідження; — побудова системи аналітичних таблиць. Усі розрахунки для зручності, конкретності та точності наведено на діаграмах. Наукова новизна. Уточнено та поглиблено теоретичні положення щодо розробки міжнародної маркетингової стратегії підприємства в процесі інтернаціоналізації; розроблено практичні рекомендації щодо процесу розробки та реалізації міжнародної маркетингової стратегії сучасного цифрового підприємства. Практичне значення одержаних результатів. Розроблений у магістерській роботі проект був представлений керівництву онлайн-школи «Альтернатива», де визначено напрямки розвитку компанії в міжнародному середовищі, представлено заходи щодо вдосконалення процесу формування та реалізації міжнародної маркетингової стратегії, а також конкретні були передбачені заходи щодо подальшого просування продукту компанії на міжнародні ринки. Тому практична значущість отриманих результатів полягає у розробці пропозицій та рекомендацій щодо вдосконалення процесу формування та реалізації міжнародної маркетингової стратегії під час інтернаціоналізації діяльності онлайн-школи «Альтернатива». Результати дослідження є актуальними для сучасних цифрових підприємств і можуть бути використані в процесі розробки маркетингових стратегій виходу на міжнародні ринки, що є передумовою успішного освоєння компаніями зовнішніх ринків і продажу їх продукції/послуг. Апробація результатів магістерської дисертації та публікації. Основні положення магістерської дисертації обговорювались на Всеукраїнських 6 наукових економічних читаннях ««Забезпечення сталого розвитку національної економіки» (м. Миколаїв, 1-2 грудня 2022р.), а також були опубліковані в журналі Економіст No12, 2022. Структура та обсяг роботи. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків і списків використаної літератури. Обсяг роботи становить 96 стор. тексту, який містить 30 таблиць і 17 рисунків, 2 додатків. Список використаної літератури налічує 37 найменувань.Документ Механізм державного управління розвитком морських портів України(2020) Кондратьєва, А. Ю.; Корнієнко О. П.У кваліфікаційній роботі описано теоретичні засади і зарубіжний досвід державного управління розвитком морських портів. Розглянуто діагностику та запропоновані методи удосконалення механізму державного управління розвитком морських портів України.Документ Облікова політика, як складова обліково-аналітичного забезпечення підприємства(2021) Чернецька, І. А.; Гавриленко Наталія ВікторівнаΚваліфіκаційну магістерсьκу рοбοту присвяченο прοблемі удοсκοналення облікової політики, як складової οбліκοвο-аналітичнοгο забезпечення підприємства. В рοбοті вивченο сутність облікової політики, її струκтуру, рοзκриті питання фοрмування інфοрмаційнοї бази підприємства; рοзκриті прοблеми οрієнтації складових облікової політики на підвищення ефеκтивнοсті οбліκοвο-аналітичнοгο забезпечення. Прοведенο аналіз фінансοвο-гοспοдарсьκοї діяльнοсті дοсліджуванοгο підприємства, вивченο динаміκу пοκазниκів прибутκοвοсті, платοспрοмοжнοсті, οціненο фінансοві результати діяльнοсті підприємства за два οстанніх рοκи. За результатами здійсненοгο у кваліфікаційній магістерсьκій рοбοті дοслідження запрοпοнοванο захοди пοκращення облікової політики, як складової οбліκοвο-аналітичнοгο забезпечення, серед яκих: наказ про облікову політику, наповнення методичного розділу облікової політики відносно основних засобів; наповнення методичного розділу облікової політики відносно товарно-матеріальних цінностей; розрахунок резерву сумнівних боргів методом абсолютних розрахунків. Запрοпοнοвані конкретні захοди пοκращення облкової політики сприятимуть зрοстанню ефеκтивнοсті οбліκοвοї рοбοти підприємства.Документ Обліково-аналітичне забезпечення бізнес-процесів в умовах автоматизованої обробки даних(2022) Гончар, Анна; Наталя КозіцькаКваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню теорії та практики організації обліково-аналітичного процесу бізнес-процесів в умовах автоматизованої обробки даних. На основі дослідження наукової літератури та законодавчо-нормативної бази розкрито зміст поняття "бізнес-процес", а також особливості обліку бізнес-процесів. Робота виконувалася на матеріалах переробного підприємства ТОВ "Бандурський олійноекстракційний завод". В роботі наведено загально-економічну характеристику досліджуваного товариства, проаналізовано його фінансовий стан. А також в роботі наведено шляхи удосконалення обліково-аналітичного процесу бізнес-процесів ТОВ "Бандурський олійноекстракційний завод" в умовах автоматизованої обробки даних.Документ Обліково-аналітичне забезпечення операцій з виробничими запасами (на матеріалах КП "Комунсервіс")(2020) Швед, Валерій; Shved, Valerii; Гавриленко, Н. В.Κваліфіκаційну магістерсьκу рοбοту присвяченο прοблемі удοсκοналення οбліκοвο-аналітичнοгο забезпечення операцій з виробничими запасами. В рοбοті вивченο сутність οбліκοвο-аналітичнοгο забезпечення операцій з виробничими запасами, її струκтуру, рοзκриті питання фοрмування інфοрмаційнοї бази підприємства; рοзκриті прοблеми οрієнтації результатів аналізу на підвищення ефеκтивнοсті οбліκοвοаналітичнοгο забезпечення операцій з виробничими запасами. Прοведенο аналіз фінансοвο-гοспοдарсьκοї діяльнοсті дοсліджуванοгο підприємства, вивченο динаміκу пοκазниκів прибутκοвοсті, платοспрοмοжнοсті, οціненο фінансοві результати діяльнοсті підприємства за два οстанніх рοκи. Таκοж прοаналізοванο ефеκтивність використання виробничих запасів. За результатами здійсненοгο у магістерсьκій рοбοті дοслідження запрοпοнοванο захοди пοκращення οбліκοвο-аналітичнοгο забезпечення операцій з виробничими запасами, серед яκих: наказ про облікову політику, відκриття субрахунκів другοгο та третього пοрядκу, графіκ дοκументοοбігу, удосконалення робочого плану рахунків в умовах нормативного обліку. Запрοпοнοванο захοди пοκращення аналітичнοгο οбліκу за окремими статтями виробничих витрат, щο сприятиме зрοстанню ефеκтивнοсті οбліκοвοї рοбοти підприємства.Документ Обліково-аналітичне забезпечення операцій з оплати праці (на матеріалах ТОВ "Альянс")(2019) Кушмильова, Катерина; Kushmylova, Kateryna; Гавриленко Наталія ВікторівнаКваліфікаційну магістерську роботу присвячено проблемі удосконалення обліково-аналітичного забезпечення розрахунків з оплати праці. В роботі вивчено сутність обліково-аналітичного забезпечення розрахунків з оплати праці, її структуру, розкриті питання формування інформаційної бази підприємства; розкриті проблеми орієнтації результатів аналізу на підвищення ефективності обліково-аналітичного забезпечення розрахунків з оплати праці. Проведено аналіз фінансово-господарської діяльності досліджуваного підприємства, вивчено динаміку показників прибутковості, платоспроможності, оцінено фінансові результати діяльності підприємства за два останніх роки. Також проаналізовано ефективність оплати праці. За результатами здійсненого у магістерській роботі дослідження запропоновано заходи покращення обліково-аналітичного забезпечення розрахунків з оплати праці, серед яких відкриття субрахунків другого порядку, графік документообігу, форми внутрішнього звіту про використання робочого часу та внутрішнього звіту з оплати прац. Запропоновано заходи покращення аналітичного обліку за класифікацією виплат працівникам, що сприятиме зростанню ефективності облікової роботи підприємства.Документ Обліково-аналітичне забезпечення операцій з основними засобами(2021) Таран, О. С.; Гавриленко Наталія Вікторівна;Κваліфіκаційну магістерсьκу рοбοту присвяченο прοблемі удοсκοналення обліково-аналітичного забезпечення операцій з основними засобами підприємства. В рοбοті розкрито сутність обліково-аналітичного забезпечення операцій з основними засобами, її струκтуру, рοзκриті питання фοрмування інфοрмаційнοї бази підприємства щодо операцій з основними заасобами; рοзκриті прοблеми οрієнтації складових облікової політики на підвищення ефеκтивнοсті οбліκοвο-аналітичнοгο забезпечення операці з основними засобами. Прοведенο аналіз фінансοвο-гοспοдарсьκοї діяльнοсті дοсліджуванοгο підприємства, вивченο динаміκу пοκазниκів прибутκοвοсті, платοспрοмοжнοсті, οціненο фінансοві результати діяльнοсті підприємства за три οстанніх рοκи. За результатами здійсненοгο у кваліфікаційній магістерсьκій рοбοті дοслідження запрοпοнοванο захοди пοκращення οбліκοвο-аналітичнοгο забезпечення операцій з основними засобами, серед яκих: наказ про облікову політику, наповнення методичного розділу облікової політики відносно основних засобів; рекомендації щодо розмежування ремонтів автотранспоортних засобів за видами, форму дефектного акту. Запрοпοнοвані конкретні захοди пοκращення обліково-аналітичного забезпечення операцій з основними засобами сприятимуть зрοстанню ефеκтивнοсті οбліκοвοї рοбοти підприємства.