Факультет морського права (ФМП)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Факультет морського права (ФМП) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 273
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Anti-corruption сompliance in higher education: foreign experience and ukrainian practice(2023) Lomzhets Yuliia; Tsypiashchuk Mariia; Bronevytska OksanaДокумент Current state and development trends of international law in the context of economic and legal analysis of financial measures to combat cybercrime in the global environment(2022) Blikhar Viacheslav; Tsymbaliuk Mikhailo; Hreshchuk Halyna; Dostdar Ruslana; Kokhaniuk Tetiana; Krykavska Iryna; Бліхар В.; Цимбалюк М.; Грещук Г.; Достдар Р.; Коханюк Т.; Крикавська І.Метою статті є дослідження теоретичних засад та прикладних рекомендацій щодо розвитку міжнародного права в контексті економіко-правового аналізу фінансових заходів протидії кіберзлочинності в глобальному середовищі. На підставі результатів проведеного дослідження виявлено, що розвиток міжнародного права відбувається під впливом значних дестабілізуючих чинників правового, політичного, економічного та суспільного характеру й має значний вплив на фінансово-економічну систему країни, адже питома частка кіберзлочинів пов’язана зі вчиненням правопорушень у фінансово-економічній системі. Виявлено низький рівень ефективності міжнародного права при регулюванні правовідносин фінансово-економічного характеру в кіберпросторі. Доведено активізацію економічної злочинності у віртуальному середовищі. У результаті проведених досліджень країн Європейського Союзу та України щодо виявлення тенденцій міжнародного правового регулювання системи фінансових заходів протидії кіберризикам і кіберзагрозам сучасності, а також формування методів і заходів ведення боротьби з економічною кіберзлочинністю встановлено, що серед обраних для аналізу країн виділяється три групи, які характеризуються спільними ознаками: високорозвинуті країни (Австрія, Бельгія, Данія, Ірландія, Люксембург, Нідерланди, Німеччина, Португалія, Фінляндія, Швеція), які забезпечують високі стандарти міжнародного правового регулювання досліджуваної сфери; країни з посереднім рівнем розвитку (Словенія, Естонія, Іспанія, Латвія, Литва, Мальта, Польща, Франція, Словаччина, Чехія), де позиціонуються високі показники забезпечення захисту кіберпростору від злочинних посягань фінансово-економічного характеру, проте існують певні проблеми, що потребують вирішення; країни, що розвиваються (Болгарія, Греція, Італія, Кіпр, Румунія, Угорщина, Хорватія, Україна), у яких є істотні проблеми забезпечення кібербезпеки та економіко-правового регулювання системної протидії кіберризикам і кіберзагрозам, що виникають у фінансово-економічній сфері. Запропоновано шляхи посилення впливу міжнародного права на систему фінансових заходів протидії кіберзлочинності, а саме: удосконалення норм міжнародного права щодо підвищення рівня кібербезпеки фінансово-економічної сфери держави на основі інноваційного розвитку інформаційних технологій та конвергенції технологій штучного інтелекту; посилення міжнародного правового регулювання економічних аспектів діяльності та захисту виробників інформаційно-комунікаційних технологій; посилення захисту інформаційних потоків, що містять відомості про здійснення фінансово-економічних операцій, у кіберпросторі.Документ Digital innovations in the formation of sustainable development of the infrastructure complex of maritime transport(2021) Filipishyna Liliya; Lomakina Olena; Філіпішина Лілія Михайлівна; Ломакіна Олена АнатоліївнаРобота присвячена дослідженню сучасних тенденції впливу розвитку цифрових технологій на формування сталого розвитку інфраструктурного комплексу морського транспорту. Проведено аналіз особливостей розвитку морської галузі в умовах цифровізації економіки та включення світових портових операторів до процесів індустрії 4.0. Визначено сучасні макроекономічні тенденції та перспективи сталого розвитку морського транспорту України.Документ Impact of globalization processes on the administrative and territorial structure of Ukraine(2019) Dmytruk, IrynaУ статті застосована методологія системного аналізу нормативно-правової бази, яка покликана установити адміністративно-територіальний устрій. Досліджені зовнішні та внутрішні чинники впливу на територіальну реформу в Україні. Визначається вплив глобалізації на вказаний процес.Документ International code for the security of shipsand port facilities on measures to ensure the security of port facilities(2021) Nadtochiy, Iryna; Dubinskiy OlegДокумент International standards regarding the leadership role of a leader in preventing and detecting bribery(2023) Derkach Serhiy; Datsko Kateryna; Lomzhets Yuliia; Деркач С. А.; Дацко К. П.; Ломжець Ю.В.Worldwide studies show that society sees a direct link between bribery and a leader, regardless of whether this leader is an official of public law or the head of a private enterprise. Global legal regulations and recommendations of international organisations say that the role of the leader (both at the country level and within an individual organisation) is crucial in the development of an integrity environment within the organisation. The article is devoted to the study of the international concept of "Tone at the Top" or "Leader's Voice" in preventing bribery within an organisation. At the same time, each institution needs an individual approach and establishment of an algorithm for developing an anti-bribery system and implementing a corporate culture based on the principles of ethics and integrity. The study is aimed at systematizing international standards in the field of bribery prevention and determining the role of the leader of each organisation in their implementation. For this, the leader needs to determine the key areas to make an effort in building the bribery prevention system within the organisation. The article summarizes the requirements of international standards, in particular, ISO 37001 "Anti-bribery management systems" and ISO 31000 "Risk Management", the recommendations of international organisations on the development of an effective system to prevent bribery, and defines the priority measures that should be implemented by the leader of the organisation in order to develop an integrity environment and to implement a corporate culture based on the principles of accountability and transparency. The article defines the following mandatory elements of such work: distributing the responsibility for anti-bribery policies of an organisation, establishing an anti-bribery unit and ensuring its activities, researching the anti-bribery context of the organisation and assessing bribery risks; raising awareness of the organisation's antibribery policies; fostering a culture of exposing bribery within the organisation; analysing the effectiveness of the organisation's anti-bribery policies. Such a system is able to provide a number of reputational advantages, the expansion of opportunities for foreign economic activity, the expansion of partnership and most importantly – the prevention of corruption abuse and attention to the organisation and its officials of law enforcement agencies.Документ Legal regulation of decentralization processes in Ukraine: problems and prospects(2020) Dmitruk, IrinaДокумент Parliamentarism as an institutions of modern democracy(2018) Lomzhets, Y.Документ Social and legal problems of discrimination by age in the medical field(2022) Gren Nataliia; Hutsuliak Olena; Dostdar Ruslana; Peresh Ivan; Roshkanyuk VadymДокумент Strengthening the Role of Legal Clinics as a Basis for Practical Training of Workers in the Context of Legal Education Reform(2021) Lomzhets Yu. V.; Ломжець Ю. В.Статтю присвячено аналізу сучасного стану розвитку інституту юридичних клінік в України, у рамках дослідження сконцентровано увагу на його історичних аспектах. Відзначено, що в 2021 р. українському клінічному руху виповнюється 25 років, як один із критеріїв періодизації проаналізовано динаміку правового (нормативного) врегулювання діяльності юридичних клінік. Виокремлено п’ять основних етапів у становленні клінічного руху в Україні. Окрему увагу присвячено аналізу особливостей діяльності та перспектив розвитку юридичних клінік в умовах сучасного реформування системи освіти в Україні, подальшій інституціалізації юридичних клінік як невід’ємної складової частини юридичної освіти. Оцінено стан розвитку юридичних клінік в останні роки під впливом таких чинників, як євроінтеграційні процеси, інформатизація суспільства, зміна форматів діяльності в умовах пандемії 2020–2021 рр. Зосереджено увагу на ролі та значенні у системі клінічного руху Асоціації юридичних клінік України, зроблено висновок про те, що саме Асоціація завдає вектор розвитку всієї системи. Відзначено підвищення рівня (за різними критеріями) юридичних клінік України завдяки популяризації самого руху, його поступової інституціалізації, поліпшення систем моніторингу з наданням експертної допомоги тощо. Проаналізовано практичні аспекти діяльності юридичних клінік протягом 2020–2021 рр. на прикладі юридичної клініки Exaequoetbono Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова. Відзначено плідну участь у всеукраїнських та міжнародних заходах, організованих за ініціативою Асоціації юридичних клінік України. У результаті проведеного дослідження зроблено висновки про сучасний стан розвитку юридичних клінік в України як цілком сформований інститут зі сформованою правовою основою (яка все ж потребує певних змін), формами та методами діяльності, чіткою практичною спрямованістю у системі підготовки фахівців у галузі права. Це дає підстави стверджувати, що ми маємо чудові перспективи розвитку юридичного клінічного руху, особливо за умов поступової інтеграції до європейського співтовариства, у рамках вибраного Україною курсу в 2014 р. та належного фінансування. Спрогнозовано подальший розвиток окремих напрямів діяльності юридичних клінік із використанням інформаційно-комунікаційних технологій (онлайн, оффлайн). Найбільш ефективне застосування таких форм для правопросвітніцької діяльності та надання правової допомоги.Документ Subjects of public administration: reforming the concept in Ukraine(2020) Holovko, Kateryna; Levchenko, Svitlana; Dubinskiy, OlegДокумент Theoretical and applied aspects of comprehending a new constitutional doctrine in Ukraine(2019) Holovko, Kateryna; Levchenko, Svitlana; Dubinskiy, OlegДокумент WEB.2 як принцип сучасної освіти = WEB.2 как принцип современного образования(2018-01-29) Федоренко, Т. М.; Федоренко, Г. М.; Федоренко, Т. Н.; Федоренко, Г. М.Розглядається проблема інформаційних і комунікаційних технологій як умова формування мережевих децентралізованих моделей навчання = Рассматривается проблема информационных и коммуникационных технологий как условие формирования сетевых децентрализованных моделей обучения.Документ Адміністративно-правове забезпечення ґендерної рівності проходження служби в Збройних Силах України(2020) Александрова, А. І.; Aleksandrova, A.; Сікорський, О. П.Тема магістерської роботи присвячена проблематиці інтегрування та забезпечення ґендерної рівності чоловіків і жінок під час проходження служби в ЗСУ. У зв’язку з цим, у роботі було досліджено теоретичний та практичний аспекти визнання, закріплення та реалізації принципів рівності чоловіків та жінок у секторі безпеки і оборони України із врахуванням ситуації збройної агресії проти України й необхідності розбудови ЗСУ за стандартами НАТО. Як наслідок, було досліджено загальні положення адміністративно-правового забезпечення ґендерної рівності під час проходження служби в ЗСУ, а також розглянуто міжнародні стандарти забезпечення ґендерної рівності з метою їх імплементації в законодавство України. Магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено історико-правові аспекти становлення ґендерної рівності та охарактеризовано особливості забезпечення ґендерної рівності в ЗСУ як об’єкта адміністративно правового регулювання в цілому. В другому розділі розглянуто адміністративно-правові гарантії забезпечення ґендерної рівності проходження служби у ЗСУ, зокрема: проаналізоване правове регулювання забезпечення ґендерної рівності в ЗСУ, а також досліджено механізми реалізації ґендерної рівності в ЗСУ та розкрито особливості адміністративного і судового захисту. В третьому розділі охарактеризовано міжнародний досвід у сфері забезпечення ґендерної рівності у секторі оборони та його впровадження в Україні. Результати роботи або окремих положень представлені до практичного застосування щодо подолання прогалин чинного законодавства в частині забезпечення ґендерної рівності в ЗСУ, а також у практичному застосуванні деяких положень роботи щодо подолання дискримінації за ознакою статі у сфері безпеки і оборони. Список використаних джерел містить 110 найменувань. Загальний обсяг роботи – 96 сторінок.Документ Адміністративно-правове регулювання обмеження монополізму та недобровісної конкуренції в Україні(2020) Кучера, Марина Олегівна; Kuchera, Marina Olegivna; Федоренко, Т. М.У роботі охарактеризовано правові особливості, порядок здійснення, процедуру регулювання, сутність та зміст адміністративно-правового регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції в Україні. Досліджено нормативно-правову базу та теоретичний матеріал, які регулюють монополізм та недобросовісну конкуренцію.У роботі визначено значимість регулювання діяльності природних монополій в сучасних ринкових процесах, висвітлено форми реалізації контролюючої функції за діяльністю суб'єктів природних монополій. Також досліджено питання про сучасний механізм правового (законодавчого) регулювання діяльності різних сфер природних монополій та особливостей адміністративного порядку захисту конкуренції. Запропоновані теоретичні рекомендації щодо удосконалення чинного законодавства, а також програм і стратегій, які необхідні Україні для ефективного регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції. У першому розділі «Характеристика економічного монополізму та конкуренції як об’єктів адміністративно-правового регулювання в Україні» здійснено теоретичний огляд термінології за темою, з’ясовано стан дослідження монополізму та конкуренції, висвітлено різні підходи до вивчення економічного монополізму та конкуренції як особливої сфери економічних відносин, визначено роль та функції даного інституту. У другому розділі «Особливості антимонопольного регулювання господарської діяльності» проведено аналіз чинного законодавства в частині захисту економічної конкуренції, досліджено діяльність Антимонопольного комітету України, проаналізовано специфіку адміністративно-правового регулювання економічної діяльності. У третьому розділі «Практичний аналіз регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції в Україні» представлені основні проблеми сучасного монополізму та запропоновано напрямки вдосконалення вітчизняного законодавства щодо забезпечення економічної конкуренції.Документ Документ Адміністративно-правові аспекти взаємодії центральних органів виконавчої влади і громадянського суспільства(2020) Бараненко Д. В.; Baranenko D. V.У статті досліджено адміністративно-правові аспекти взаємодії центральних органів виконавчої влади і громадянського суспільства. Підкреслено, що громаянське суспільство є невід’ємним елементом сучасного демократичного і правового суспільства. Громадянське суспільство можна розглядати як сукупність різних зв’язків і відносин між людьми з метою як найповнішого задоволення різних інтересів: культурних, комунікативних, освітніх, економічних. Інтереси кожної людини, реалізація яких дозволяє задовольняти індивідуальні (групові, корпоративні) потреби, і будуть приватними інтересами. Наголошено, що центральні органи виконавчої влади є найбільш розгалуженою ланкою системи виконавчої влади, яка володіє достатніми повноваженнями в частині реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян. Водночас саме центральні органи виконавчої влади є найменш підконтрольними населенню, яке відповідно до Конституції є єдиним джерелом влади. Громадянське суспільство здійснює вплив на центральні органи виконавчої влади на всіх етапах прийняття та реалізації публічно-управлінських рішень. Зазначено, що участь громади в управлінні публічними справами, у владній діяльності визначається як критерій ефективності діяльності центральних органів виконавчої влади при її оцінці. Побудова системи центральних органів виконавчої влади за європейськими стандартами передбачає налагодження взаємодії між владою в усіх сферах суспільного життя і громадськістю, усунення адміністративних перешкод і створення максимально сприятливих умов для самореалізації народу, забезпечення вільної реалізації свобод громадян у сфері власності та надійний правовий захист життєдіяльності соціуму. Визначено, що в нашій державі на сучасному етапі розвитку правової системи потребують активізації такі аспекти діалогу громадськості та центральних органів виконавчої влади: налагодження взаємодії шляхом удосконалення функціонування центральних органів виконавчої влади; активізація діалогу шляхом забезпечення можливості громадянам брати участь в управлінні державними справами; використання новітніх інформаційних технологій для удосконалення врядування; посилення комунікативної діяльності центральних органів виконавчої влади; подолання корумпованості чиновницького апарату.Документ Адміністративно-правові засади проходження служби у підрозділах Морської піхоти Військово-Морських Сил України(2020) Александров, В. А.; Aleksandrov, V.; Сікорський, О. П.Тема магістерської роботи присвячена проблемі організації та діяльності підрозділів Морської піхоти ВМС України відповідно до стандартів НАТО. У зв’язку з цим, в роботі було досліджено теоретичний та практичний аспекти проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України, із врахуванням особливостей відродження даного виду збройних сил України після анексії Автономної Республіки Крим Російською Федерацією. Як наслідок, було досліджено адміністративно-правові засади проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України, а також розглянуто основні положення щодо організації та діяльності підрозділів Морської піхоти і підготовці особового складу відповідно до стандартів НАТО. В цілому магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено історико-правові аспекти становлення Морської піхоти на теренах України, дано визначення служби у Морській піхоті ВМС України та розглянуто зміст і структура адміністративно-правового інституту служби у Морській піхоті ВМС України в цілому. В другому розділі встановлений адміністративно-правовий порядок проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України, зокрема: проаналізовані адміністративно-правові вимоги до професійної підготовки військовослужбовців Морської піхоти ВМС України, а також охарактеризований порядок зарахування на службу та припинення служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України. В третьому розділі досліджено організаційно-правові гарантії проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України. Результати роботи або окремих положень представлені з метою пошуку оптимальних шляхів розвитку та запровадження нової Воєнної доктрини України відповідно до стандартів НАТО в цілому, а також у практичному застосуванні щодо подолання прогалин чинного законодавства в частині забезпечення безпеки і оборони підрозділами Морської піхоти ВМС Збройних Сил України. Список використаних джерел містить 61 найменування. Загальний обсяг роботи – 74 сторінок.Документ Адміністративно-правові засади інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади(2020) Бараненко Д. В.; Дідківська Г. В.; Baranenko D. V.; Didkivska H. V.У статті досліджені адміністративно-правові засади інформаційно-аналітичного забез¬печення діяльності центральних органів виконавчої влади. Підкреслено, що узагальнення теоретичних основ інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних орга¬нів виконавчої влади дозволило уточнити, що його удосконалення має здійснюватися на основі архітектурного підходу до проектування інформаційних систем і поєднання інфор¬маційно-аналітичної діяльності центральних органів виконавчої влади з технологіями е-урядування. Відповідно до даного підходу власне інформаційно-аналітична система централь¬них органів виконавчої влади характеризується як сукупність технологічних, процедурних, сер¬вісних, користувацьких елементів, що, базуючись на інформаційно-комунікаційних технологіях, використовує комплекс методів збору та обробки інформації із зовнішніх та внутрішніх джерел з метою забезпечення центрального органу виконавчої влади вичерпною інформацією, необ¬хідною для прийняття та реалізації публічно-управлінських рішень і надання адміністратив¬них послуг. Запропоновано визначення інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади як особливого виду діяльності, що здійснюється інфор¬маційно-аналітичними підрозділами цих органів на базі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та передбачає збирання, обробку, аналіз інформації з метою отримання даних, які лягають в основу реалізації публічно-управлінських рішень і надання адміністративних послуг. Визначено, що вихідним елементом проектування інформаційно-аналітичної системи цен¬тральних органів виконавчої влади та їх інтеграції в інформаційно-аналітичну систему публіч¬ного управління є оцінка стану інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності централь¬них органів виконавчої влади та інформаційної готовності до впровадження окремих модулів або технологій е-урядування в країні. Розвинуто методичні положення щодо оцінки стану інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади, які містять групування оціночних показників (показники використання інформаційних технологій підприємствами та населенням, показники стану впровадження систем е-урядування; показ¬ники електронної готовності діяльності центральних органів виконавчої влади та інформацій¬ної відкритості; показник рівня використання інформаційно-аналітичних технологій).