051 "Економіка"
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 051 "Економіка" за Ключові слова "branding"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Міжнародна інвестиційна привабливість українських регіонів(2021) Кутняк, Д. П.; Марущак С. М.Актуальність теми. Однією з важливих проблем в Україні є стабілізація економіки і підвищення її ефективності. Досить багато проблем соціально-економічного розвитку регіонів створюють значні перешкоди на шляху подальшого їх розвитку. Для вирішення цих проблем і реалізації перспективних проектів потрібні кошти. Нестача внутрішніх фінансових ресурсів та відсутність бюджетного фінансування спонукають до пошуку нових напрямів залучення капіталу. Таким чином, забезпечення сталого соціально-економічного розвитку країни в цілому і її регіонів пов’язано з нарощуванням та ефективним використанням інвестиційних ресурсів, у тому числі й іноземних інвестицій. Прямі іноземні інвестиції є важливим джерелом капіталовкладень у розвиток країни та впровадження інноваційних технологій у виробництві і управлінні. Для залучення іноземних інвестицій одним із важливих чинників є розробка напрямів підвищення рівня міжнародної інвестиційної привабливості, активізації інвестиційних процесів. Це завдання однаково стосується як всієї країни, так і окремих її складових – регіонів України. Саме інвестиційна привабливість регіону є спонукальним чинником до прийняття інвестиційних рішень інвесторами. Тому обрана тема кваліфікаційної роботи є важливою і актуальною. Теоретичні і практичні питання інвестиційної привабливості держави та її регіонів вивчали такі українські дослідники, як Ю. М. Вербицька, Ю. В. Герасименко, А. О. Гура, Ю. М. Коваленко, Т. О. Мельничук, О. Ю. Матвеєва, А. С. Міняйло, О. С. Мороз, І. О. Оніщенко, Д. Н. Дацишин, І. В. Мілько, Т. Б. Харченко, Т. С. Черкашина та ін. Питання оцінювання рівня інвестиційної привабливості України, регіонів, міст знайшли відображення у роботах низки вітчизняних вчених-економістів, серед яких слід відзначити праці Т. Г. Венгуренко, В. В. Плахотнюк, О. М. Вільчинська, Ю. І. Бондар, О. В. Вірянська, Ю. В. Єльнікова, Г. В. Лещук, Ю. А. Опанасюк, А. Л. Романчук, С. О. Степуріна, В. І. Дериховська, Г. О. Федоров, Н. В. Балабанова, О. H. Бондаренко та ін. Незважаючи на цінність їх результатів, питання щодо напрямків підвищення рівня міжнародної інвестиційної привабливості для регіонів України дуже важливе і потребує нових способів вирішення. Метою кваліфікаційної роботи є узагальнення теоретико-методичних положень про міжнародну інвестиційну привабливість регіонів України та розробка практичних рекомендацій щодо напрямків підвищення її рівня з метою залучення іноземних інвестицій. Об’єктом дослідження є процес забезпечення інвестиційної привабливості регіонів України. Предметом дослідження є сукупність теоретичних положень та практичних рекомендацій щодо формування передумов та реалізації заходів для підвищення рівня міжнародної інвестиційної привабливості регіонів України. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі основні завдання: пояснити економічний зміст міжнародних інвестицій, інвестиційної діяльності та привабливості; визначити чинники міжнародної інвестиційної привабливості держави та її регіонів; дати характеристику методам оцінки міжнародної інвестиційної привабливості; виконати аналіз сучасних тенденцій іноземного інвестування в Україні та її регіонах; дослідити міжнародну інвестиційну привабливість України як індикатора інвестиційної спроможності регіонів; виконати рейтингове оцінювання рівня міжнародної інвестиційної привабливості регіонів України; встановити перелік проблем формування міжнародної інвестиційної привабливості регіонів України; пояснити можливість впровадження реформ та використання зарубіжного досвіду як напрямів підвищення інвестиційної привабливості України; описати брендинг як інструмент формування інвестиційної привабливості регіонів України. У роботі для досягнення поставленої мети було використано такі методи дослідження: системний підхід; методи аналізу інтенсивності динаміки на основі відповідних показників; метод структурного аналізу; графічний; метод порівняння; метод абстрагування; методи аналізу та синтезу; рейтинговий метод та ін. Теоретичну и методологічну основу дослідження складають наукові, теоретичні висновки та узагальнення вітчизняних і зарубіжних вчених- економістів, що містяться у монографічній, спеціальній та періодичній літературі з питань залучення в регіони України іноземних інвестицій, забезпечення високого рівня їх міжнародної інвестиційної привабливості. Інформаційну базу дослідження формують статистичні й аналітичні дані про обсяги іноземних інвестицій в Україну та регіони, соціально-економічний, демографічний розвиток регіонів, економіко-географічний розвиток виробничої інфраструктури, розвиток ринкових відносин і комерційної інфраструктури, рівень інвестиційного ризику, дані про місце України в міжнародних рейтингах, дані опитування. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел із 75 найменувань. Дана робота виконана на 68 сторінках, містить 2 таблиці, 31 рисунок та 8 додатків. В першому розділі «Теоретичні аспекти міжнародної інвестиційної привабливості регіонів» розглядаються теоретичні питання – визначається роль міжнародних інвестицій, інвестиційної діяльності та привабливості, систематизовані чинники, описуються методи оцінювання міжнародної інвестиційної привабливості держави та її регіонів. В другому розділі «Аналіз міжнародної інвестиційної привабливості України та її регіонів» кваліфікаційної роботи виконується дослідження на предмет оцінки сучасних тенденцій іноземного інвестування, міжнародної інвестиційної привабливості Україні та рейтингове оцінювання міжнародної інвестиційної привабливості регіонів України. В третьому розділі «Напрями підвищення рівня міжнародної інвестиційної привабливості регіонів України» систематизовано перелік проблем, які виникають на шляху формування міжнародної інвестиційної привабливості регіонів України, пропонуються способи їх вирішення, зокрема – продовжувати в Україні Антикорупційну реформу та, в загальному і на місцях, впроваджувати позитивний зарубіжний досвід боротьби з корупцією, яка є головною проблемою, що зупиняє іноземних інвесторів. Також пропонуємо створити в кожному регіоні свій бренд, який підкреслюватиме їх унікальні можливості.