Статті (ЕІС та РК)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (ЕІС та РК) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Апаратно-програмний комплекс моделювання мікропроцесорних систем керування електророзрядними технологіями(2010) Блінцов, В. С.; Діордійчук, В. В.; Козирєв, С. С.Розроблено апаратні й програмні засоби для моделювання та тестування мікропроцесорних систем керування електророзрядними технологіями з метою забезпечення надійності підтримки необхідних технологічних режимів. = The hardware and software tools were developed for modeling and testing of micropocessor-based electric-discharge technologies control systems. The developed tools provide stable maintenance of required technological modes.Документ Апаратно-програмний комплекс моделювання мікропроцесорних систем керування електророзрядними технологіями(2010) Блінцов, В. С.; Діордійчук, В. В.; Козирєв, С. С.Розроблено апаратні й програмні засоби для моделювання та тестування мікропроцесорних систем керування електророзрядними технологіями з метою забезпечення надійності підтримки необхідних технологічних режимів. = The hardware and software tools were developed for modeling and testing of micropocessor-based electric-discharge technologies control systems. The developed tools provide stable maintenance of required technological modes.Документ Сучасні задачі синтезу систем автоматичного керування автономними підводними апаратами(2010) Блінцов, В. С.; Блінцов, С. В.; Вакар, Р. В.Показано перспективність застосування штучних нейромережних систем для систем автоматики підводних апаратів. Наведено узагальнену структуру системи автоматичного керування рухом підводного апарата. Подано перелік основних задач синтезу такої системи. = The availability of artificial neural networks application for automatic systems of underwater vehicles is presented. The generalized structure of the automatic control system of underwater vehicle motion is given. The list of main tasks of such system’s synthesis is given.Документ Визначення упорів електрорушійного комплексу прив’язного підводного апарата-робота(2010) Блінцов, В. С.; Киризюк, О. М.Розроблено узагальнену методику проектного розрахунку упорів електрорушійного комплексу прив’язного підводного апарата-робота, яка використовує математичну модель підводного апарата й інверсну нейромережну модель кабель-троса. = The generalized methodology of design calculation of hydrodynamic forces of the thrusters of the tethered underwater robot was developed. The methodology includes the mathematical model of the underwater robot and the inverse neural network model of the tether-cable.Документ Попередня оцінка основних характеристик морської енерговоднедобувної платформи(2011) Блінцов, В. С.; Запорожець, Ю. М.; Буруніна, Ж. Ю.; Куценко, П. С.Виконано попередню оцінку перспектив створення трьох варіантів морських енерговоднедобувних платформ для роботи в умовах Чорного моря. Показана можливість створення гібридних комплексів енергоживлення для таких платформ на базі одночасного використання вітрової, сонячної та хвильової енергії.Документ Організаційна структура підприємства з нейтралізації підводних потенційно небезпечних об'єктів(2011) Бабкін, Г. В.; Блінцов, В. С.; Буруніна, Ж. Ю.Розроблена організаційна структура підприємства з нейтралізації підводних потенційно небезпечних об'єктів. Створена матриця поділу адміністративних завдань управління структурних підрозділів. Розглянуті основні завдання, що вирішуються підприємством з нейтралізації підводних потенційно небезпечних об'єктів.Документ Наукові задачі управління проектами глибоководних археологічних досліджень(2012) Блінцов, B. C/; Блінцов, О. В.; Воронов, С. О.; Надточій, А. В.Сформульована наукова задача вдосконалення управління проектами глибоководних археологічних досліджень на Чорному морі. Показана роль новітніх водолазних та роботизованих підводних технологій у глибоководній археологічній розвідці, плануванні й виконанні глибоководних археологічних досліджень.Документ Концепція створення автономних ненаселених підводних апаратів для військово-морських сил держави(2013) Блінцов, В. С.; Блінцов, С. В.; Доан Фук Тхи; Красних, О. В.На основі аналізу потреб Військово-морських сил держави у безекіпажних морських системах розроблено концепцію проектування автономних ненаселених підводних апаратів, яка системно враховує вимоги до підводної місії, підводної технології, підводної роботи, експлуатаційних властивостей, архітектурно-конструктивного типу і тактико-технічних характеристик апаратів.Документ Удосконалення управління проектами створення засобів морської робототехніки для знешкодження підводних потенційно небезпечних об'єктів(2014) Бабкін, Г. В.Розроблено концепцію управління проектом створення засобів морської робототехніки для знешкодження підводних потенційно небезпечних об'єктів. Розглянуто основні завдання, які вирішуються підприємством по створенню засобів морської робототехніки для знешкодження підводних потенційно небезпечних об'єктів. Розроблено організаційну структуру проектно-орієнтованого підприємства по створенню засобів морської робототехніки для знешкодження підводних потенційно небезпечних об'єктів.Документ Синтез математической модели движительно-рулевого комплекса подводного аппарата как объекта управления(2014) Волянский, С. М.Получены механические характеристики бароразгруженного гребного электродвигателя как объекта управления во всем температурном диапазоне эксплуатации подводного аппарата для различных заполняющих диэлектриков. Синтезирована математическая модель горизонтального прямолинейного движения подводного аппарата, позволяющая исследовать методом компьютерного моделирования горизонтальное прямолинейное движение подводного аппарата в условиях влияния внешней среды.Документ Синтез математической модели движительно-рулевого комплекса подводного аппарата как объекта управления(2014) Волянский, С. М.Получены механические характеристики бароразгруженного гребного электродвигателя как объекта управления во всем температурном диапазоне эксплуатации подводного аппарата для различных заполняющих диэлектриков. Синтезирована математическая модель горизонтального прямолинейного движения подводного аппарата, позволяющая исследовать методом компьютерного моделирования горизонтальное прямолинейное движение подводного аппарата в условиях влияния внешней среды.Документ Розробка симулятора руху автономного ненаселеного підводного апарата як складової моделюючого комплексу(2014) Сірівчук, А. С.Проведення експериментів для дослідження системи автоматичного керування є важким та дорогим процесом. Більш ефективним у даному випадку є використання моделюючих комплексів. У статті наведено структуру моделюючого комплексу для дослідження якості системи керування та розроблено симулятор руху автономного підводного апарата.Документ Особливості побудови автоматичних систем керування рухом об’єктів морської робототехніки(2016) Волянська, Я. Б.; Волянський, С. М.; Volyanskaya, Y. B.; Volyanskyy, S. M.; Волянская, Я. Б.; Волянский, С. М.Анотація. Проаналізовано особливості побудови систем автоматичного керування рухом підводного апарата. Сформульовано вимоги щодо систем керування горизонтальним прямолінійним рухом підводного апарата, необхідні для підвищення точності та ефективності його керування. Підвищення якості керування рухом підводного апарата підтверджено проведеними експериментальними дослідженнями.Документ Особливості використання регуляторів різних типів у системах керування електрорухом спеціальних плавальних засобів(2017) Волянська, Я. Б.; Волянський, С. М.; Волянская, Я. Б.; Волянский, С. М.; Volyanska, Ya.; Volyanskiy, S.Проведений огляд сучасних систем керування електрорухом спеціальних плавальних засобів і аналіз різних типів регуляторів, які використовуються в таких системах, показали, що сьогодні спостерігається зміна вимог щодо керування системами електроруху у бік підвищення їх точності та ефективності. Відмічено, що для об'єктів морської робототехніки, які виконують складні операції поблизу перешкод або інших об'єктів, найбільш доцільно застосовувати системи з адаптивним і нечітким керуванням, і відповідні регулятори. Виявлено, що застосування адаптивного керування та законів нечіткої логіки дає змогу досягнути покращення динамічних характеристик системи і, як наслідок, підвищити точність керування об'єктом.Документ Особенности синтеза системы электродвижения автономного плавательного аппарата(2017) Волянская, Я. Б.; Волянська, Я. Б.; Volyanskaya, Ya. B.Показано переваги та обґрунтовано вибір вентильних безконтактних двигунів постійного струму зі збудженням від високоенергетичних рідкісноземельних постійних магнітів для використання в електроприводах автономних плавальних апаратів, зокрема електроруху. За принципом мінімальної апаратної надмірності обраний варіант технічної реалізації схеми управління вентильним БДПС. Розроблено спрощену математичну модель запропонованого електроприводу, який функціонує на основі принципів підлеглого регулювання координат, показана послідовність вибору основних елементів (транзисторних ключів, драйвера), визначені основні параметри незалежної корекції контурів за відповідними координатами підлеглого управління електроприводу.Документ Особливості керування стабілізованим рухом автономним ненаселеним підводним анпаратом в умовах дії зовнішніх збурень(2018) Блінцов, В. С.; Грудініна, Г. С.Документ Система стабілізації курсу морського судна, частково-інваріантна до вітро-хвильових навантажень(2018) Волянська, Я. Б.; Голіков, В. В.; Мазур, О. М.; Онищенко, О. А.; Шевченко, В. А.У статті показана можливість застосування у сучасних системах стабілізації курсу морського судна принципів частково-інваріантного керування до вітро-хвильових навантажень. Метою статті є встановлення можливостей підвищення точності стабілізації судна на заданому курсі і, відповідно, зниження витрати палива за рейс. Мета досягається за допомогою удосконалення алгоритму роботи автокермового. Запропоновано структурну схему двоканальної системи керування, що дозволяє: а) виділити точку прикладання основного навантаження; б) провести оцінку впливу, що збурює; в) сформувати передатну функцію коригуючої ланки позитивного зворотного зв'язку за допомогою додаткового каналу керування. Частково-інваріантну систему керування синтезовано на основі спрощеної математичної моделі динаміки судна – моделі Номото другого порядку і ПІД-регулятора, налаштованого на технічний оптимум у припущенні, що результуюче навантаження приведено до кута повороту керма. Основна відмінність запропонованої системи керування укладена у використанні принципу непрямої оцінки й виміру збурення за рахунок обробки інформаційних сигналів штатних датчиків судна і його навігаційно-вимірювальної системи. Результат роботи запропонованої системи керування ілюструється математичним моделюванням системи стабілізації курсу морського судна криголамного типу. Моделювання проведено засобами MatLab/Simulink при стрибкоподібних вітро-хвильових навантаженнях, що суттєво відхиляють курс судна від заданого значення. При аналізі динаміки запропонованої системи керування використано математичний опис судна, отриманий методами ідентифікації параметрів нелінійної моделі Номото другого порядку. У результаті встановлено, що запропонована система має суттєво кращі динамічні властивості – час входження у зону стабілізації і максимальне динамічне відхилення знижуються, приблизно, у 8 разів при умові, що обмеження рівня сигналів у системі відсутнє.Документ Методика підтримки прийняття «компромісних рішень» при синтезі складних систем різного призначення(2018) Волянська, Я. Б.; Обнявко, Т. С.; Волянський, С. М.; Онищенко, О. А.Представлена методика спрямована на удосконалення відомих процедур синтезу складних технічних, організаційних, економічних систем. Використано метод пошуку значень параметрів складних систем на основі принципів Еджворта–Парето сумісно з методами експертних оцінок. Наведено приклад синтезу пропульсивного комплексу автономного плавального апарата і доведена ефективність методики.Документ Метод відбору організацій для технічного обслуговування і ремонту багатоцільових суден подвійного призначення(2018) Волянська, Я. Б.; Мазур, О. М.; Обнявко, Т. С.; Онищенко, О. А.Відмінність представленого методу полягає в удосконаленні процедури розрахунку різнорідних показників. Метод засновано на адитивному використанні методів кваліметрії, експертних оцінок і нечіткої логіки. Наведено приклад інтегрованої оцінки виконавців послуг технічного обслуговування і ремонту морського транспортного засобу подвійного призначення.Документ Спрощена модель безконтактного вентильного електроприводу та його технічна реалізація для автономного плавального апарата(2018) Волянська, Я. Б.; Онищенко, О. А.Анотація. Обґрунтовано вибір та показані переваги вентильних безконтактних двигунів постійного струму (БДПС) зі збудженням від високоенергетичних рідкісноземельних постійних магнітів при використанні їх у автоматизованих електроприводах (АЕП) автономних плавальних апаратів (АПА), зокрема, у системах електроруху таких апаратів. Показано, що застосування АЕП на основі БДПС дозволяє розширити тактико-технічні, експлуатаційні характеристики автономного плавального апарата, збільшити його енергетичні показники, підвищити надійність всієї системи автоматизованого керування електрорушієм. Основні відмінності запропонованого рішення заключні у відмові від використання у АЕП з БДПС дорогого датчика положення ротора (енкодера), проміжного координатного перетворювача, та використанні лише одного датчика загального струму силового інвертора. Створені передумови для технічної реалізації запропонованого рішення дозволяють побудувати декілька альтернативних варіантів принципових схем (технічних рішень) схем АЕП на основі БДПС, з попереднім математичним моделюванням, яке необхідне для налаштування й оптимізації режимів функціонування АЕП у складі автоматизованої системи електроруху АПА. Розроблено спрощену математичну модель запропонованого електроприводу, який функціонує на основі принципів підпорядкованого регулювання координат. Визначені основні параметри корекції контурів за відповідними координатами системи електроруху АПА. Створена математична модель дозволила використати принцип мінімальної апаратної надмірності для технічної реалізації схеми управління АЕП з вентильним БДПС. Показана послідовність розрахунку контурів регулювання та використано налаштування на модульний (технічний) оптимум, що забезпечує необхідне перерегулювання та час регулювання за всіма координатами системи електроруху. Представлений варіант технічної реалізації та вибору основних елементів системи АЕП оснований на принципі мінімальної апаратної надмірності. Такий принцип побудови АЕП на основі вентильного БДПС для системи електроруху АПА дозволяє зменшити вартість і масогабаритни показники АПА.