017 "Фізична культура і спорт"
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 017 "Фізична культура і спорт" за Автор "Бірюк С. В."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Актуальні проблеми побудови тренувального процесу спринтерів на етапі вищої спортивної майстерності(2021) Соколов, О. Ю.; Бірюк С. В.В роботі розглянуто актуальні проблеми побудови тренувального процесу спринтерів на етапі вищої спортивної майстерності. Результатами дослідження підтверджено, що побудова тренувального процесу спортсменів-спринтерів на етапі вищої спортивної майстерності, повинна здійснюватися на основі системно-структурного методу планування річної підготовки, що дозволяє забезпечити оптимальну динаміку тренувальних навантажень і змагальної діяльності, цілеспрямоване поєднання різних тренувальних програм і методів підготовки. Запропонована модель розподілу тренувальних навантажень за структурними елементами річного макроциклу підготовки легкоатлетів-спринтерів дозволила підвищити його ефективність і покращити результати в основній змагальній вправі.Документ Аспекти вдосконалення ритмової структури бар'єрного бігу у жінок (на прикладі бігу на 100 м з бар'єрами)(2021) Гринько, В. С.; Бірюк С. В.Раціональний ритм є одним з провідних факторів, що визначає високий спортивний результат у бар'єрному бігу. Він є найважливішим критерієм правильності та раціональності техніки бар'єрного бігу, вважають спеціалісти. Метою роботи було розкрити шляхи вдосконалення ритмової структури бар'єрного бігу у жінок на дистанції 100 м з бар'єрами. Порівняльний аналіз кінематичних характеристик ритмоструктури бігу з бар'єрами у спортсменок різної кваліфікації сприяв виявленню додаткового критерію оцінки ефективності виконання цілісної вправи. Порівняння було спрямоване на пошук таких показників ритмоструктури, значення яких у бар'єристок різної кваліфікації неоднакові. Було розроблено методичні рекомендації, щодо використання засобів технічної підготовки бар'єристок різної кваліфікації.Документ Особливостi органiзацiї фiзичного виховання i спорту у рiзних країнах свiту(2020) Мохнацька, Н. I.; Бірюк С. В.Актуальнiсть. Реформування вiтчизняної системи освiти за Болонськими та свiтовими стандартами визначило досить гостру необхiднiсть наукових пошукiв методiв оптимiзацiї, удосконалення сучасної системи фiзичного виховання учнiв загальноосвiтнiх шкiл України. Питання реформування вимагає не калькування захiдних стандартiв, а пошуку власного шляху, врахування досвiду передових країн свiту у сферi фiзичного виховання дiтей та юнацтва. Важливим джерелом визначення сучасної стратегiї розвитку сфери фiзичного виховання в Українi є аналiз передового досвiду органiзацiї навчально-виховного процесу, дослiдження закономiрностей та тенденцiй розвитку цiєї важливої складової частини освiтньої сфери на Європейському континентi та в свiтi загалом. Завдяки майбутньому реформуванню шкiльної освiти ми даємо змогу довести її до вiдповiднiстi європейських стандартiв, що вкрай необхiдно для України як асоцiйованого члена Євросоюзу. Як вiдзначається в низцi державних програмно-нормативних документах, європейська iнтеграцiя України передбачає приєднання до конвенцiй Ради Європи, якi стосуються розвитку фiзичної культури i спорту. Наголошується на необхiдностi проведення аналiзу ефективностi спiвпрацi та визначення дiєвого механiзму впровадження в Українi мiжнародних програм, досвiду роботи iноземних держав з розвитку зазначеної галузi. Актуальнiсть дослiдження зумовлена цiннiстю досвiду країн Європи i свiту в реформуваннi системи фiзичного виховання школярiв для вдосконалення названої системи в сучаснiй Українi. Тому не випадково питання органiзацiї i методики фiзичного виховання в зарубiжних країнах цiкавлять багатьох сучасних українських та зарубiжних фахiвцiв, а саме: Турчик I. Х. (2005), Турчина А. I. (2003), Вiльчковського Е. С. (2004), Волкова Л. В. (2003), Т. Ю. Круцевич (2004), О. С. Куц (1995), В. М. Лабскiр (2003), Л. П. Сергiєнка (2001), Б. М. Шиян (1999), С. І. Гуськова (2000), А. П. Зотова (2002), Д. А. Крадман (1973), Z. Krawczyk, А. Malska (1997), Т. Lisicki, В. Wilk (2005), J. Pospiech (2001), Z. Jaworsky (2001) та iн. Аналiз лiтературних джерел i наукових дослiджень свiдчить про те, що проблема даної роботи є значно актуальною для сучасного суспiльства, в зв’язку з євроiнтеграцiєю України та реформуванням нацiональної шкiльної освiти. Отже, актуальнiсть цiєї проблеми, її недостатнє висвiтлення в педагогiчнiй теорiї зумовили вибiр теми. Об’єкт дослiдження – система шкiльного фiзичного виховання i спорту у рiзних країнах свiту. Предмет дослiдження – мета, завдання, змiст i форми фiзичного виховання та спорту у рiзних країнах свiту. Мета – дослiдити особливостi органiзацiї фiзичного виховання i спорту школярiв у рiзних країнах свiту, з метою пошуку шляхiв удосконалення сучасної системи фiзичного виховання учнiв загальноосвiтнiх шкiл України. Завдання: 1. Провести аналiз спецiальної лiтератури з проблеми сучасних тенденцiй розвитку системи фiзичного виховання i спорту у рiзних країнах свiту. 2. Проаналiзувати програмно-нормативнi основи фiзичного виховання i спорту Європейської та Американьської шкiльної освiти. 3. Виявити базовi iдеї i принципи органiзацiї системи фiзичного виховання i спорту Європейської та Американьської шкiльної освiти. 4. Проаналiзувати сучаснi тенденцiї iнтеграцiї Української шкiльної освiти в свiтовий освiтнiй простiр. Новизна роботи полягає у здiйсненнi аналiзу сучасного стану фiзичного виховання та спорту в європейськiй та свiтовiй шкiльнiй освiтi; у розкриттi принципiв, провiдних тенденцiї та специфiки органiзацiї викладання предмету “Фiзкультурна освiта” у країнах свiту. В розробцi рекомендацiй щодо можливостей використання досвiду органiзацiї фiзичного виховання та спорту країн свiту у реформуваннi шкiльної освiти України на сучасному етапi. Практична значення дослiдження роботи полягає в узагальненнi та поширеннi iнформацiї про шкiльне фiзичне виховання i спорт у країнах свiту, досвiд яких може бути використаний у системi фiзичного виховання школярiв України. Апробацiя результатiв. Результати дослiджень не було представлено на конференцiї. Структура та обсяг магiстерської роботи. Текст магiстерської роботи викладений на 80 сторiнках. Вона складається зi вступу, трьох роздiлiв, висновкiв i списку використаних джерел, який мiстить 49 посилань лiтератури, серед них 4 – зарубiжних. Цифровi данi представлено у 8 таблицях та iлюстровано 5 рисунками.Документ Проблеми спортивного відбору юних бігунів на середні дистанції(2023) Левицька Я. Л.; Бірюк С. В.Основне завдання спортивного відбору в бігу на середні дистанції полягає у всебічному вивченні та виявленні задатків та здібностей, що найбільшою мірою відповідають вимогам даного виду спорту. В магістерській роботі проаналізовано проблеми спортивного відбору юних легкоатлетів в бігу на середні дистанції на етапі початкової підготовки. Метою дослідження була розробка методики комплексного відбору перспективних бігунів 10-13 років на середні дистанції на початковому етапі спортивної підготовки. В роботі було виявлено думку тренерів щодо вибору контрольних вправ і нормативів для відбору бігунів на середні. З’ясовано інформативність показників та тестів, найбільш характерних для бігунів на середні дистанції, які можна застосувати при відборі юних бігунів Результатом роботи стала розробка комплексу показників та тестів для відбору юних бігунів на середні дистанції на етапі початкової підготовки.Документ Формування мотивацiї до занять фiзичною культурою i спортом у дiтей молодшого шкiльного вiку (на прикладi плавання)(2020) Гриненко, Б. А.; Бірюк С. В.Однiєю з найбiльш найстарiших проблем шкiльного навчання є формування мотивацiї до навчання. Ця проблема розглядається багатьма вiдомими психологами та педагогами, такими, як О. Дубогай, О. М. Леонтьєв, Л. I. Божович, О. Куцi та ін. Саме ними була пiднята проблема: як пiдвищити у дитини iнтерес до навчання, тобто формувати мотив.Шкiльний вiк, як i всi вiки, є переломним. Вiн визначається моментом вступу дитини до школи. У школяра починається нова, по-своєму змiсту i по всiй функцiї дiяльнiсть – дiяльнiсть навчання. Перехiд до нового положення, вiдношенню з дорослими i однолiтками, а також у сiм'ї визначаються тим, як вони виконують свої першi важливi обов'язки, i все це веде до тих проблем, якi пов'язанi не тiльки з сiм'єю, але i з навчанням. Поряд з питаннями формування в учнiв мотивацiї до навчання також необхiдно вирiшувати питання формування потреби до самостiйних i систематичних занять фiзичною культурою на базi створення уявлень про здоровий спосiб життя. Придбання даних знань сприяє змiнi ставлення учнiв до фiзичної культури, спонукаючи стати сильними, добре фiзично розвиненими. Соцiально-економiчнi змiни, що вiдбуваються в нашiй країнi i за кордоном, висувають новi вимоги до педагогiчної теорiї та практицi в галузi пiдготовки пiдростаючого поколiння до життя i працi в умовах становлення нових вiдносин. Особливої актуальностi в сучасних умовах набуває проблема формування мотивiв до навчання, зокрема до занять фiзичною культурою i таким видом, як плавання. Плавання – унiкальний вид спорту, який є дуже важливим ланцюгом в вихованнi дiтей молодшого шкiльного вiку, що сприяє всебiчному фiзичному розвитку дитини, стимулює дiяльнiсть нервової, серцево-судинної, дихальної системи, розширює можливостi опорно-рухового апарату. Сприяє закалюванню органiзму та оволодiнню життєво важливою навичкою – плавати. Проблема пiдвищення мотивацiї у дiтей до занять плаванням, як видом спорту, була завжди однiєю з головних, оскiльки саме дитячий спорт характеризується значним «вiдсiвом». Про мотивацiю дiтей до занять плаваням в молодшому шкiльному вiцi теж проведено ряд дослiджень. По цiй темi проводили дослiдження такi науковцi, як Бiлiтюк С. (2006), Грецький О. (2016), Кречетов О. (2020), Лепилiна Т. (2012), Сологуб О. (2018). Але вона залишається актуальною i вимагає подальшого дослiдження. Питання як сформувати довгострокову стiйку мотивацiю до занять плаванням у дiтей молодшого шкiльного вiку вимагає подальшого дослiдження. Об'єкт дослiдження – фiзичне виховання дiтей молодшого шкiльного вiку. Предмет дослiдження – формування стiйкої мотивацiй до занять фiзичною культурою i спортом у дiтей молодшого шкiльного вiку (на прикладi плавання). Мета дослiдження – науково обґрунтувати та визначити особливостi формування мотивацiї до занять фiзичною культурою i спортом у дiтей молодшого шкiльного вiку (на прикладi плавання). Завдання дослiдження: 1. Дослiдити науково-методичну лiтературу по формуванню мотивацiї у дiтей молодшого шкiльного вiку. 2. Визначити мотиви, що формують iнтерес до занять плаванням у дiтей молодшого шкiльного вiку. 3. Експериментально обґрунтувати ефективнiсть форм i засобiв, що сприяють формуванню стiйкої мотивацiй до занять плаванням у дiтей молодшого шкiльного вiку. Методи дослiдження. Комплекс методiв дослiдження включав аналiз лiтературних джерел; вивчення документальних матерiалiв; вивчення досвiду провiдних фахiвцiв; педагогiчнi спостереження; опитування; педагогiчний експеримент, методи математичної статистики. Наукова новизна. Проаналiзовано особливостi формування мотивацiї до занять фiзичною культурою i спортом у дiтей молодшого шкiльного вiку (на прикладi плавання). Доповнено i пiдтверджено деякi положення про формування мотивацiй до занять плаванням у дiтей молодшого шкiльного вiку. Експериментально обґрунтуовано ефективнiсть форм i засобiв, що сприяють формуванню мотивацiй у цьому вiцi. Практичне значення отриманих результатiв. Матерiали роботи можуть бути використанi в роботi тренерiв з плавання та як теоретичний матерiал в роботi зi студентами, майбутнiми тренерами з плавання. Обсяг i структура роботи: роботу викладено на 63 сторiнках, вона складається зi вступу, трьох роздiлiв, висновкiв, списку використаної лiтератури, що мiстить 29 джерел, i додаткiв.Документ Історичні аспекти розвитку вітрильного спорту на Миколаївщині(2022) Стефанов, В. М.; Бірюк С. В.З 1887 р. почався поступовий розвиток вітрильного спорту на Миколаївщині і він триває до сьогодні, пройшовши різні етапи. Метою дослідження було дослідити історичні аспекти та розвиток вітрильного спорту на Миколаївщині. Для цього вирішувалися такі задачі як: проаналізувати історію виникнення перших яхт-клубів в Україні та на Миколаївщині; розглянути розвиток вітрильного спорту на Миколаївщині у різні історичні періоди. Розглянуто три історичні періоди: заснування і розвиток яхт-клубів в Миколаєві (1879-1917 рр.); розвиток вітрильного спорту Миколаївщини у часи СРСР та розвиток яхт-клубів Миколаєва за часів незалежності України. Послідовно викладено і документально підтверджено історичні події в розвитку вітрильного спорту на Миколаївщині.